Saturday, September 4, 2010

episod 1-(ting..... suratcinta)

kehadapan, kebelakang, kekiri dan kekanan kekasihku awal dan ashari, w/pun adinda mengatakan kkanda kkasih akhir adinda, namun tidak semestinya adinda tidak mahu mencari orang lain kerana sesungguhnya kekanda kekasih awal dan akhir adinda untuk sem 3 ini saje. kekasih yg x dianggap itulah aku. knp pula kekasih yg xdianggap. mungkin juga kekasih yg x dianggap itu bukan kekasih sebenarnya. namun, kekasih kuseru tetap menjadi pilihan utk mengisi waktu senggangku, rupanya dia adalah anak pontianak, anak kpd pontianak harum sundal malam yg xbrape nk harum. sbb tu la mak pesan jgn pandang blkng. tapi kadang2 pabila sakit tengkuk, xdpt ku toleh belakang. ahh!!! tidak!!! dimanakah aku? oh tidak, aku? siapakah aku? aku adlh aku, yeke aku? eh aku ke aku? bukan kau ke aku? yela aku la aku. takkan kau jadi aku. aku hanya untuk aku. tetapi cuba kau beri penjelasan mengapa bahasa yg digunakan terlalu tinggi. tidak ku mengerti sepatah haram. maafkan daku pujangga. namun, hati dinda tetap setia pada yang satu. dinda tidak lagi mengerti apa itu namanya cinta... cinta... apa itu cinta??? adakah ianya indah atau sekadar ungkapan semata-mata... org kata bila bercinta kita akan 'buta'... hurm... nape pule ini boley terjadi.. ape kejadahnye ini semua... cuba kita fikir kan, pernahkah kita terbayang orang yg kita sayang dan cinta itu tiba-tiba hilang... apa yg harus kita lakukan jika itu terjadi... so... pandai2 la, nak kate kita alim, tak,,, tapiiiiiiii...................... hurm.... ade juge org ckp bile kite bercinta, kita akan jd buta,,, sbb tu la skrg ni,, org bercinta je, mesti nak meraba2.. knp? sbb bute ke?? ke sbb 'bute'....? stujukn kalau sy kata cinta itu buta...( buta lg )... cinta boleh membutakan mata. lalu mata xnmpak sbb buta. cinta turun dr mata lalu membutakan mata dan juga mata hati.. hati2 ketika bercinta kerana hati kita boleh buta dan mate  pon skali bute... krne dinda terlalu kasihkan kanda, dinda tidak mahu mencacatkan hati dan mata kanda. mahukah dinda, kanda menjadiorg kurang upaya??? dinda tahu walhal lama dulu telah kanda bilang bahawasanya tidak kemahuan kanda berupaya menjadi org kurang upaya... nescayakrn nestapa yg tidak mahu akan berlakunya perang dunia ke-3( da merepek da ni ) dinda tinggalkan diri kanda hatta pergilah kanda dari hidup dinda. dgn ini dptla dinda mencari pengganti kanda yg ' loser' itu!! hahahaha(ketawe jahat, yg x brape nk jhat, tp boley consider as jahat la jugak). dan dapatlah dinda mereka cerita baru tentang kekasih awal dan akhir dinda utk sem 4 nanti..!!!
sekian, salam,


yg merapu,
putut.jeynathon.ambow.rouf.anis.rina.shasha.OB.chick.mu



No comments:

Post a Comment